De chip van mijn identiteitskaart is defect, wat moet ik doen?
De chip van mijn identiteitskaart is defect, wat moet ik doen?
Als de chip van je identiteitskaart defect is, maakt je een afspraak bij de dienst Leven om na te gaan of er een nieuwe kaart dient aangevraagd te worden.
De identiteitskaart wordt ter controle opgestuurd naar de leverancier en de baliemedewerker maakt een vervangingsattest met je foto op. Dit attest is enkel 1 maand geldig en geldt alleen in het binnenland.
U wordt op de hoogte gehouden van het verdere verloop van het onderzoek.
Indien blijkt dat je een nieuwe identiteitskaart dient aan te vragen, breng dan het volgende mee:
• Een recente pasfoto (maximaal 6 maanden oud)
• Het vervangingsattest
Maak je afspraak online, door te bellen naar het nummer 0800 9 8900 of aan de onthaalbalie van het stadhuis.
Indien je identiteitskaart of chip zichtbare sporen van beschadiging vertonen, is het aangeraden om bij de eerste afspraak al een recente pasfoto mee te brengen. Dan kan er onmiddellijk een nieuwe kaart aangevraagd worden.
Heb je een afspraak, neem dan bij aankomst in de inkomhal een ticket om je aan te melden.
Contactinformatie
-
Leven
Ter Waarde 1
8900 Ieper- tel. 057 451 720
- leven@ieper.be
Openingsuren
- Vandaag open van 09:00 tot 12:00
- Morgen gesloten